zaterdag 13 juli 2013

Vilagarcia, Ria de Arousa

Vrijdag 12 juli zijn we vroeg vertrokken vanuit Portosin om naar de volgende Ria, Ria de Arousa te vertrekken. Het was erg mistig maar we besloten toch maar om te gaan, het was niet zo'n lange tocht: 33 mijl. Met radar en AIS aan zagen we elke boot(je) uit de mist opdoemen.

info Canal de Sagres op de plotter

veel rotsformaties aan beide kanten
We hadden de tocht van te voren bekeken en de afweging gemaakt om door het Canal de Sagres te gaan en zo een mijl of 8 af te steken. In de pilot wordt deze route afgeraden omdat het te smal is bij swell en harde wind en de rotsen niet echt meegeven...... maar het waaide niet en er stond ook geen hoge swell dus we hebben het er op gewaagd..... en het is goed afgelopen.

aanloop Canal de Sagres
We kregen door de aardige havenmeester ter plekke een mooie plek in een box aangewezen en nadat we vast lagen zijn we boodschappen gaan doen en hebben we het stadje verkend. Erg gezellige winkelstraatjes met veel terrasjes waar het erg druk was met lokale Spaanse gezinnen. Toeristen vindt je er bijna niet en er spreekt niemand Engels. Aangezien onze kennis van de Spaanse taal ook niet verder komt dan Vino Tinto en/of Cerveza, is het veel handen en voetenwerk, hilarisch.....maar het lukt wel!

De volgende dag scheen de zon en was het weer lekker warm. 's Morgens zijn we naar de markt geweest waar je brood en fruit kon kopen en heel veel Winkel van Sinkel spullen voor weinig....

jurkje voor een tientje gekocht

heeeel veeeeel schoenen: van €3,- tot €8,-
Annemieke heeft 's middags een lange wandeling gemaakt langs de boulevard naar de andere kant van de Ria, pfffffft, zweten. Langs een heel lang strand met heel veel ruimte om je handdoekje neer te leggen, zonder dat je de hete adem van je buren in je nek voelt, lekker rustig.

Op verschillende plekken langs het strand staan visstokken in het water waar verschillende schelpdieren worden gekweekt. Daarnaast liggen er allemaal pontoons in het water met hang-mosselkwekerijen. Het strandleven en het vissersleven liggen dicht naast elkaar.

viskwekerij

rustig strand

Morgen vertrekken we en zijn we van plan om de komende dagen te ankeren in een natuurpark, wordt vervolgd.......

Foxy Lady zei

Handig dat ik zo wat vooruit kan kijken ;-)
Ben benieuwd hoe isla ons en cies jullie gaat bevallen.
Lig nu zelf in ensenada de sardinero, net voorbij cabo fisterra. Klein paradijsje ook, ankeren bij een klein zandstrand met tuqoise water om je heen. Top!