maandag 10 juni 2013

Zeeland - Oostende

We hebben 3 dagen verwaaid gelegen in de Roompot, Zeeland, met de wind gierend door de verstaging.... Te koud voor het strand, kacheltje 's morgens aan..... Gelukkig hadden we aardige buren, met een auto op de haven. Met de buuf, Ria, zijn we zaterdagmiddag lekker op pad gegaan. Naar het tuincentrum,  de supermarkt, de Hubo, het Veerse Meer en op het terras van de plaatselijke bierbrouwer een biertje geproefd.

Wim bij de buren
Eindelijk dan toch, zijn we vanochtend om 07.30 op pad gegaan. De wind was veeeeel minder dus....door de sluis en op volle zeilen richting Oostende. Het eerste stuk hebben we lekker kunnen zeilen maar de laatste 2 uurtjes moesten we toch echt op de motor.

Bella is nog niet echt ingeslingerd, ze kijkt ons af en toe wanhopig aan en is opgelucht als we weer hebben aangelegd.

Seasick doggie....

Aanloop Oostende

Bij het naar binnen varen werden we ingelopen door een zandzuiger/baggerschip. Die dingen varen harder dan je denkt.......en ze varen dichter langs je dan je soms zou willen....

We liggen in het Montgomerydok op een mooi rustig plekje. We hebben een heerlijk maaltje verse gamba's kunnen scoren, salade en een vino blanco en smullen maar!