vrijdag 7 juni 2013

Enkhuizen - IJmuiden - Scheveningen - Zeeland, Roompot

Paard van Marken
Dinsdag 3 juni zijn we om 10.15 uur vanuit Enkhuizen vertrokken naar IJmuiden. Na 3 sluizen en 1 brug, knoopten we om 19.15 vast aan de passantensteiger in Seaport Marina IJmuiden. Het was een heerlijke dag om over het IJ te varen. Je ziet van alles, leuk!

Over het IJ

De Aida, cruiseschip

Eye aan het IJ

Vertrek vanuit IJmuiden naar Scheveningen: onbewolkt, bakstag wind N 4.

mist

Woensdag vertrokken we om 07.30 vanuit IJmuiden naar Scheveningen. Zodra we de haven uit waren, voeren we uit de zon zo de mist in. Duurde ongeveer 3 uur en toen kwam toch de zon door de mist heen en klaarde het weer op. Toch prettig.....

Vertrek vanuit Scheveningen naar Oostende: onbewolkt, bakstag wind NW 5, later 6.

Donderdag zijn we weer om 07.30 vertrokken om het hele tij mee te hebben, lekker op het fokkie, een knoopje of 7. Wel stonden er nog flinke golven....
De golven werden naarmate het later werd en het tij langzaam kenterde steeds vervelender... Van links naar rechts en van voor naar achter, holadijee.
Nadat ook de wind steeds meer aantrok, hebben we plan B ingezet: bij de Roompot naar binnen. Om 15.00 uur lagen we vast aan de steiger, heerlijk. Zaterdag staat Oostende op het programma!

Aan de steiger bij Roompot Marina

We hebben meteen besloten om nog een extra dag te blijven. Een wasje gedraaid, boodschappen gedaan, bootje schoongemaakt, klusjes gedaan (dubbele slangklemmen aangebracht), en gelezen.