zaterdag 15 juni 2013

Dieppe

Strand Dieppe
Strand en krijtrotsen Dieppe
Vrijdagochtend vertrokken we om 08.00 uur richting Dieppe, een tocht van 55 mijl. Onze buren, met een bootje van 7,5 meter waren al om 06.00 uur vertrokken voor de oversteek naar Engeland. Toen wij om 07.00 uur opstonden, kwamen ze weer terug. Wim, nieuwsgierig als altijd, ging eens even checken wat er aan de hand was. Na een tijdje kwam hij weer aan boord: ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws. Laat maar horen. De buren hebben geen pech, alles werkt prima en het slechte nieuws is dat er enorme golven staan waar zij niet doorheen kwamen......Helemaal door elkaar gewaaid waren ze, ze zagen eruit alsof ze door een tornado waren getroffen. We zijn toch maar vertrokken en het viel uiteindelijk best mee. Met het grootzeil als steunzeil hebben we de tocht op de motor moeten doen, wind pal tegen.

Aanloop Dieppe
Dieppe

Onderweg kwam er op een gegeven moment een helikopter laag over en hebben we naar elkaar gezwaaid. Zo'n 8 mijl voor Dieppe zagen we vanuit de verte een grote groep dolfijnen boven water springen, super!

Om 16.30 knoopten we vast in Dieppe.

Haven Dieppe
We zijn nog een dag blijven liggen, Dieppe is een hele leuke stad en op zaterdag is er een gigantische markt waar we natuurlijk heen wilden. We hebben verse vis gescoord en kaas en groenten en fruit en une baguette pour le petit dejeuner.

Onze slibtongetjes worden schoongemaakt

Heerlijke camembert

En natuurlijk een café au lait met appeltaart