zaterdag 10 mei 2014

Torrevieja en Guardamar

anker vol planten en klei....

Op zaterdag 3 mei haalden we vroeg het anker op om om 11.00 uur door de lifting bridge te varen. Ruim voor 11.00 uur kwamen we aan bij de brug maar niemand te zien.... ook niemand te bereiken op de marifoonkanalen.... Dan maar aanleggen bij het havenkantoor, helaas het havenkantoor werd verbouwd en er liepen een paar bouwvakkers die op mijn Engels reageerden of ik Chinees sprak.
Uiteindelijk kreeg ik telefonisch iemand te pakken die vertelde dat de brug dagelijks van 10.00 uur tot 20.00 uur, elke 2 uur open gaat. Dus toen ik zei: 12.00 uur dus, zei de beste man dat het helaas niet doorging omdat er werkzaamheden op de brug aan de gang waren.... maar de brug ging wel weer om 14.00 uur open. Oké, dan maar aanleggen en van de nood een deugd maken. Op weg naar het dorpje in de buurt om maar meteen boodschappen te doen. En inderdaad, om 14.00 uur ging de brug open en zodra we op zee zaten, konden we meteen op de genua zeilen.

Om 18.30 knoopten we vast in de haven van Torrevieja, Marina Salinas. Torreveija is een super toeristische stad met meerdere havens. Er loopt een lange houten brug langs de haven, die eindigt bij de boulevard langs het strand waar de nodige horecagelegenheden zitten. Erg gezellig en erg druk.

lange houten brug tussen
de haven en de zee
poseren langs de boulevard
plein in Torreveja
De volgende dag hebben Suzan en ik hardgelopen en daarna zijn we de stad ingegaan voor een lunch op een terras. We hebben nieuwe Crocs (jawel) gekocht en nadat we de volgende ochtend boodschappen hadden gedaan zijn we weer vertrokken naar Guardamar, een klein dorp verderop, met een kleine en goedkope haven.

Daar hebben we de eerste avond op de kade, voor de boot lekker de BBQ aangestoken en hebben we met Hans en Suzan en Henk en Claire heerlijke gamba's gegeten. Tot laat in de avond hebben we buiten gezeten onder het genot van heerlijk eten en drinken....

heerlijk fietsen
koffie met gebak

De volgende dag zijn we op de fiets naar Henk en Claire gefietst voor koffie en gebak op hun terras met uitzicht op zee.

Met Claire zijn we in de auto naar Appie Heijn geweest en we hebben wat Nederlandse dingen gekocht: drop, kaneelsnoepjes, satésaus, krantje. Daarna hebben we wat voorraden aangeschaft bij de Lidl, waar we Henny en Ruud (kennissen vanuit de Houtribhaven in Lelystad) tegenkwamen.....Hoe klein is de wereld. Zij waren met de caravan aan het toeren. Tuurlijk hebben we ze uitgenodigd voor een steigerborrel en zo kom je de dag weer door.

Op woensdag is er een enorme markt in het centrum van Guardamar en daar gingen we natuurlijk heen voor het inkopen van verse groenten en fruit. Een gigantische markt met, naast groenten en fruit ook heeeel veeeel schoenen en kledingkramen......

groenten en fruit

kleding....
's Middags hebben we wat gedronken op een terras en 's avonds weer lekker de BBQ aan op de kade. De volgende dag hebben we een relaxdagje gehad. Gefietst, wasje gedaan, schoongemaakt, gelezen....vroeg naar bed.

anoniem zei

Mooie verhalen en mooie foto's

Annemieke en Wim zei

Ja Atie, wij voelen ons ook zeer bevoorrecht en we genieten er volop van. Liefs van ons