vrijdag 23 augustus 2013

Bezoek aan boord

Kim en Lisa
Vrijdag 16 augustus hebben we Kim en Lisa in Faro opgehaald met het bijbootje. We lagen voor anker vlak voor Faro en zagen het Ryanair toestel waarin ze zaten over ons heen vliegen. Ze zijn een kleine week met ons meegezeild langs de kust van de Algarve.

Ingang Ria Formosa
Toen ze veilig en wel aan boord van de Pelikaan waren, hebben we de trossen los gemaakt en zijn we naar Ilha de Culatra gevaren, in de Ria Formosa. De Ria Formosa is een 60 km lange gordel van eilanden en schiereilanden met daarachter een lagune. Je kunt daar heerlijk ankeren en met de bijboot naar het eiland varen.

Culatra is een eiland zonder auto's en de straatjes zijn gemaakt van betonnen platen. Het enige vervoer bestaat uit bootjes en tractoren. Er staan leuke huisjes met prachtige planten en overal staat een BBQ in de tuin. Er loopt een lange plankier van de ene kant van het eiland naar de andere kant. Als je het plankier helemaal afloopt, eindig je op een bountystrand...... Daar hebben we heerlijk gezwommen!

zwemmen in de
Atlantische Oceaan

Lisa op het strand bij Culatra

vissershaventje Culatra

straat Culatra

's Avonds zijn we met het bijbootje weer naar Culatra gegaan om in een plaatselijk restaurantje een vers gegrild visje te eten, met een wijntje natuurlijk.....

vis moet zwemmen

We hebben daar 2 nachten geankerd en zijn toen naar Albufeira gegaan waar we één nacht in de haven hebben gelegen. We zijn 's middags naar het oude centrum gelopen, op het heetst van de dag, dus helemaal kapot op een terrasje beland. Daar bestelden we een "medio" Sangria.... Na de Sangria zijn we naar de haven geslingerd....

medio Sangria.....
De volgende ochtend zijn we na het ontbijt vertrokken om een paar nachten in de baai bij Portimao te ankeren. We hebben daar weer heerlijk gezwommen, het stadje bezocht, gewinkeld, met het bijbootje gevaren, geBBQed aan boord, heerlijk geluierd, etc.

Kim en Lisa

Ferragudo, een dorpje naast Portimao
Lisa en Dino

De laatste avond zijn we weer naar Albufeira gevaren waarvandaan de volgende ochtend vroeg (05.45 uur) Kim, Lisa en Annemieke werden opgehaald door de taxi voor de terugreis vanaf Faro naar Nederland. We hebben nog heerlijk Gamba's en gegrilde vis gegeten bij 'La Ruina', een restaurant aan het strand en we hebben nog even de gezellige, drukke, toeristische sfeer van het centrum geproefd en lekker lopen kuieren. Het was een heerlijke week met de kids!

La Ruina, 4 verdiepingen...

centrum Albufeira

Anoniem zei

Goed om te zien dat alles goed gaat met jullie.
Bezoek van dochter en kleinkind was ook een succes,
zo te zien.Lijkt me niet zo heel erg voor Wim om daar alleen achter te blijven.Over een week ga ik met 3 vrienden nog een week zeilen in Zeeland,Emie gaat dan met een vriendin een week naar Ellemeet.De komende week ook veel doktersbezoek,hopelijk is dat allemaal positief,dat blijft toch het allerbelangrijkste.
Groeten Ger en Em

Foxy Lady zei

Hey Wim,
ga je ook solozeilen?! Wel een eierwekkertje kopen dan....